Slappe af. Det er ikke verdens ende

Folk er altid styrtede og syntes ikke at have nok tid i løbet af dagen til at udføre deres opgaver. Dette medfører enorme stress i deres liv. De ligner en F1 Formula bil rød foring og bliver klar til at blæse sin motor. Vi ser beviser på dette med gadeoptøjer og folk bliver opfarende i almindelighed. Jeg vil give nogle retningslinjer på hvordan folk kan slappe mere og nyde livet.

Afslapning er ikke en skyldig nydelse

Mennesker bør forsøge at finde nogle personlige tid i løbet af ugen. De skal deltage i aktiviteter at de nyder og bringer et smil. Det kunne være noget, som kommer til at se en film, en gåtur eller leger med deres børn. Uanset hvad det er, skal du tage lidt tid for at gøre det. Planlægge det i din kalender, hvis du skal.

En anden fordel ved at gøre noget, der slapper du er, at du bliver mere produktive. Jeg ved ikke, hvor mange gange at jeg var sindsoprivende over et problem for et par timer og kunne ikke finde en løsning. Jeg ville forlade og tilbringe lidt tid alene for at opdatere mig selv. Efter min tilbagevenden er jeg som regel i stand til at finde en løsning hurtigt. Dit sind er at komme til hægterne eller andet, du vil ikke kunne fungere ordentligt.

Motion er mad for sjælen

Udøver er en anden god måde at bekæmpe stress. Alle har hørt, at en person skal udføre 3-4 gange om ugen 30 minutters motion. Ved at gøre dette, du er i stand til at klare de uønskede distraktioner bedre og kan komme til hægterne hurtigere efter en hektisk dag. En sekundær effekt er også, at du sandsynligvis vil tabe sig og føle sig bedre.

Fejl vil ske

Det undrer mig, hvordan folk altid dvæle ved fejl og tilbringe en masse tid og energi på dem. Jeg ved, at fejl vil ske og planlægge dem. Folk bør tage ansvar for deres fejltagelser, rette dem og lære af dem.. Min teori er, at hvis en person at begå fejl, betyder det, at de er arbejde og at tage risikoen. Du nødt bare til at føre tilsyn med, at du ikke altid laver de samme fejl. Hvis du begår de samme fejl, du ikke lære og blive uproduktive.

Når du behandler en kunde, har jeg altid fundet, at de fleste mennesker er rimelige. Efter min script til at tage ansvar og fastsættelse af spørgsmål, vil folk forstå situationen og være imponeret over din holdning. Der vil være færre konflikter i din interaktion med kunderne.

Tid og omfang faktor

En anden måde, som jeg ser på fejl er jeg finde ud af hvor længe folk vil huske fejlen eller hvor mange mennesker påvirker fejlen? Hvis mennesker vil glemme fejlen hurtigt eller det påvirker kun en eller to personer og de ikke dvæle ved det, vil jeg ikke bruge en enorm mængde tid på spørgsmålet. For eksempel, Enron-skandalen lavet et stort omfang af skader med mennesker, der mister deres pension og beskæftigelse. En person bør absolut være optaget af denne situation og finde en løsning, så det sker igen. Sammenlign til en person, skære dig ud på motorvejen, dette er ikke en stor ting og bør ikke sende dig et anfald af raseri.

Komme derud og nyde dig selv med din familie og venner, fordi tiden går meget hurtigt. Jeg har stadig ikke hørt en person stat, som de skulle have brugt mere tid på kontoret på deres dødsleje; så husk at slappe af så det ikke er verdens ende.

Copyright 2006 Greg Doucet. Alle rettigheder forbeholdes.

Nogen forslag eller kommentarer, skriv så til Greg Doucet på caromat@nbnet.nb.ca.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *